Personal trainer Barendrecht

Wil je meer uit je leven halen als personal trainer?
Als je dit leest, ben je misschien geïnspireerd om een nieuwe baan te zoeken en weer te gaan trainen. Of misschien ben je, net als ik aan het begin van het jaar, per ongeluk op dit artikel gestuit.
Wat je reden ook is om meer uit je carrière als personal trainer te willen halen, er zijn tal van manieren waarop je dat kunt doen. En de beste manier is door uw eigen bedrijf in persoonlijke training te beginnen.


Personal trainers hebben het gemakkelijk – ze hebben maar één klant en ze werken met één groep mensen voor één soort klantenkring – maar hoe maak je de overgang van student naar fulltime personal trainer? Hoe maak je een business plan en hoe stel je een ideale startdatum vast? Wel, we gaan je een aantal goede tips geven om het meeste uit je carrière als personal trainer te halen.

Weet het verschil tussen een persoonlijke trainer en een coach

Personal trainers werken de hele dag met klanten, elke dag, wat betekent dat ze weinig tijd hebben om met andere personeelsleden om te gaan. Dit kan een grote afknapper zijn voor potentiële klanten die met u op een persoonlijker niveau willen werken. Coaching, aan de andere kant, is een op relaties gebaseerd bedrijfsmodel waarbij de cliënt de enige is die bepaalt hoeveel tijd de coach met de cliënt doorbrengt. Met andere woorden, een coach kan 30 minuten doorbrengen met een nieuwe klant en een personal trainer krijgt misschien geen seconde de kans om met hem door te brengen. Een goede personal trainer moet een uitstekend inzicht hebben in hoe beide types werken – zowel met klanten als met medewerkers. U zult zeker vertrouwd willen raken met de verschillen tussen de twee, zodat u met potentiële nieuwe klanten kunt praten over waarom zij goed bij uw bedrijf voor personal training zouden passen.

Bouw aan je marketing- en verkoopvaardigheden.

Marketing en verkoop zijn de ruggengraat van elk bedrijf en het is belangrijk om tijd te besteden aan het ontwikkelen van deze beide vaardigheden. Als u geen ervaring hebt met marketing of verkoop, moet u tijd investeren in het lezen van informatie over hoe u uw diensten op de juiste manier kunt marketen en verkopen. Als je dat doet, zul je zien dat het niet zo moeilijk is als je misschien ooit hebt gedacht. Veel bedrijven hebben hulp nodig om hun producten of diensten bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen, of het nu gaat om een bedrijf voor persoonlijke training of een gids voor persoonlijke ontwikkeling. U zult wat tijd willen besteden aan het ontwikkelen van uw online en gedrukte marketingcampagnes om uw bedrijf op te laten vallen, evenals uw primaire markt – de mensen met wie u dag in, dag uit zult werken.

Stel realistische verwachtingen.

Hoewel het geweldig is om een bedrijfsplan en ideale lanceringsdata in steen gebeiteld te hebben, is het belangrijk om te onthouden dat bedrijven het niet altijd vanaf de eerste dag goed doen. Er zullen momenten zijn dat dingen niet gaan zoals gepland, dat je een paar stappen te laat bent, of dat je wat hulp nodig hebt om je bedrijf van de grond te krijgen. Zo is het leven als ondernemer nu eenmaal: de dingen zullen niet altijd volgens plan verlopen. Misschien moet u accepteren dat de dingen soms niet lopen zoals gepland en dat is prima – als u de cashflow hebt om dat aan te kunnen, hebt u geen bedrijf. Maar als dat niet zo is, dan moet je daar realistisch over zijn.

Categories: Main